Op zoek naar een auto met een lage catalogusprijs en een lage bijtelling? Dan hebt u snel een elektrische auto. Op dit moment komen volledig elektrische auto’s alleen in aanmerking voor een verlaagde bijtelling. Door de bijtelling zijn deze auto’s aanzienlijk goedkoper dan benzine-, diesel-, of hybride auto’s. De regels voor de verlaagde bijtellingscategorie worden daarentegen jaarlijks aangepast (lees: aangescherpt). Was de verlaagde bijtelling in 2018 nog 4% over de catalogusprijs, in 2021 is deze gestegen naar 12%, tot en met een catalogusprijs van €40.000. Alles daarboven valt onder een belasting van 22%. Toch kun je in 2021 nog steeds een elektrische bolide rijden voor 4% of 8% extra belasting…
- 1 Welke auto heeft een stijging van 12%?
- 2 Welke auto is het goedkoopst in 2022?
- 3 2021, welke auto komt er bij?
- 4 Welke auto heeft een stijging van 8%?
- 5 Welke auto is ook goedkoop?
- 6 Wat is de catalogusprijs van de auto?
- 7 Wat zijn de kosten van een elektrische auto in 2022?
- 8 Welke elektrische voertuigen zullen er in 2022 beschikbaar zijn?
- 9 Wat is de extra belasting op elektrische voertuigen in 2022?
- 10 Na 60 maanden, wat is het percentage van de toevoeging?
- 11 Wat is het huidige tempo van toevoeging?
- 12 Welk voertuig is de 25ste aanwinst?
- 13 Welke auto wordt de achtste aanwinst in 2020?
- 14 Hoe lang duren 8 adjuncten?
Welke auto heeft een stijging van 12%?
De nieuwste 12% bijtelling leaseauto’s met een CO2-uitstoot van 0 gram per kilometer vindt u hier. De Volkswagen ID. 3, Tesla Model 3, Hyundai KONA Electric, en Ford Mustang Mach-e zijn allemaal volledig elektrische voertuigen.
Welke auto is het goedkoopst in 2022?
Elektrische voertuigen met een lage bijtelling in 2022 (gebaseerd op de prijsstelling in 2021)
- Citroen -C4 (50 kWh, 136 pk) – 33.990 €
- Dacia Spring (44 pk, 27,4 kWh) – 17.890 €
- 37.490 euro voor een DS 3 Crossback E-Tense (50 kWh, 136 pk).
- 24.900 euro voor een Fiat 500e (24 kWh, 95 pk).
- 28.600 euro voor een Fiat 500e (42 kWh, 118 pk).
2021, welke auto komt er bij?
Vanaf 2021 bedraagt de bijtelling voor benzine- en dieselauto’s en hybride auto’s 22 procent, net als in de jaren daarvoor. Als u in een kalenderjaar meer dan 500 kilometer privé rijdt met uw werkauto of bedrijfsbus, moet u bijtelling betalen.
Welke auto heeft een stijging van 8%?
De addendumregels van 2021 Ondernemers betaalden vorig jaar 8% extra belasting op elektrische auto’s die minder dan 45.000 euro kostten. Was de auto duurder? Geen probleem: de leaserijder betaalde 22 procent extra belasting voor elke euro die de auto boven de 45.000 euro kostte.4 jan. 2021
Welke auto is ook goedkoop?
In 2021 hebben we een selectie van auto’s met lage bijtelling.
- De Audi e-tron 55 quattro elektrische auto. In het AutoHaarhuis is deze auto een enorme hit.
- De elektrische VW Golf. De Golf biedt al jaren precies wat de koper wenst.
- 40kWh Nissan LEAF Tekna Alles wat je nodig hebt is een E-Pedal en een Pro-Pilot.
- JAC iEV7S.
- ForTwo Comfort SMART EQ
Wat is de catalogusprijs van de auto?
De cataloguswaarde is de totale kostprijs van een nieuw voertuig, inclusief BTW, BPM en accessoires. Bij afgifte van deel 1 van uw kentekenbewijs heeft uw auto op dat moment de cataloguswaarde. De cataloguswaarde wordt door een verzekering gebruikt om het premiebedrag vast te stellen.
Wat zijn de kosten van een elektrische auto in 2022?
Als u in 2022 een nieuwe elektrische auto koopt met een catalogusprijs van € 40.000, wordt u over de eerste € 35.000 extra belast met 16%. Dit komt neer op € 5.600. Over het resterende bedrag dat boven het maximum uitkomt – in dit voorbeeld € 5.000,-, heft u 22% extra belasting.Dec. 31, 2021
Welke elektrische voertuigen zullen er in 2022 beschikbaar zijn?
In 2022 worden nieuwe elektrische voertuigen voorspeld.
- Mercedes-Benz EQB, een nieuwe elektrische auto.
- VW ID is een nieuw elektrisch voertuig.
- Nissan ARIYA is een nieuw elektrisch voertuig.
- Renault Megane E-Tech, een nieuw elektrisch voertuig.
- Mercedes-Benz EQE, een nieuw elektrisch voertuig.
- Polestar 3 is een nieuw elektrisch voertuig.
Wat is de extra belasting op elektrische voertuigen in 2022?
In 2022 betaalt u 16% extra belasting op een elektrische auto. In 2022 wordt het maximumbedrag van het voordeel verlaagd tot 35.000 euro. Voor elke euro daarboven moet u 22% extra betalen.
Na 60 maanden, wat is het percentage van de toevoeging?
Dit voordeel eindigt na 60 maanden, maar u krijgt nog steeds een korting van 6% op het gebruikelijke tarief van 2017 voor de eerste €35.000. Met andere woorden, in 2022 krijgt u een verhoging van 22% – 6% op de eerste €35.000 en een verhoging van 22% op de rest van de fiscale waarde van de auto.16 nov. 2021
Wat is het huidige tempo van toevoeging?
De vermelde prijs van de meeste auto’s is onderworpen aan een extra belastingheffing van 22%.
Welk voertuig is de 25ste aanwinst?
De verhoging met 22 procent geldt echter alleen voor voertuigen die vanaf 1 januari 2017 zijn geregistreerd. Het algemene bijtellingspercentage voor auto’s die vóór 2017 zijn geregistreerd, bedraagt 25 procent.Dec. 8, 2021
Welke auto wordt de achtste aanwinst in 2020?
Alleen bepaalde auto’s met een CO2-uitstoot van nul komen in 2020 in aanmerking voor het tarief van 8%. De korting van 8% geldt voor auto’s die op waterstof rijden. De verhoging met 8% geldt alleen voor nulemissieauto’s die niet op waterstof rijden, tot en met een cataloguswaarde van 45.000 euro.
Hoe lang duren 8 adjuncten?
Dan kunt u volgens de 60-maandenregel gedurende een lange periode blijven profiteren van het hogere belastingtarief van 8% voor nulemissieauto’s (tot een drempelwaarde van 45.000 euro). Deze periode van vijf jaar gaat in op de eerste dag van de maand na de eerste registratie.